Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Sunday, July 01, 2012

Kemalangan Ngeri Di Langkawi

Pict Kredit: Shalihin Shuib

Assalamualaikum wahai sahabatku di dunia maya ni. Petang kemarin (30 Jun), M dikejutkan dengan satu xcident yang mengerikan kat Langkawi ni. Kejadian melibatkan sebuah teksi (4 orang termasuk driver) dengan sebuah lori muatan simen.

Driver lori tu tak mengalami kecederaan..Tapi, Keempat-empat mangsa dalam teksi meninggal di tempat kejadian. Dan salah seorang mangsa tersebut iaitu driver teksi adalah bapa saudara M sendiri. Tiga mangsa lagi adalah pelancong berbangsa Arab (menurut cerita saksi yang berada di tempat kejadian).

Arwah adalah seorang insan, suami, bapa dan kawan yg sangat baik serta seorang anak yg sentiasa berbakti kepada ibunya yang sudah tua. Jadi, di sini M mohon pada semua kengkawan supaya dapat menghadiahkan Al Fatihah kepada arwah Zubir Bin Ibrahim dan sama2 kita berdoa semoga roh arwah dicucuri Rahmat... AL FATIHAH....

Wassalam..

p/s: Masa dok godek2 tenet, M ada terbaca berita ni kat sinar harian online. Kalau hangpa nak tau lebih detail pasai xcident tu bleh klik kat SINI

15 jejari yang tajam menaip:

cendol said...

sedih mndngr nye..takziah ye M..
drp Allah kita dtg,kpd Nya jugak kita kmbali ..
Ya Allah takot beno rase nyee dngo cite2 mcm ni..takot tak sempat btemu ramadhan..

9n0L4 said...

al fatihah buat arwah. byk kes accident time cuti ni.

Arina Shamsul said...

innalillawainnalillahirojiun

masyaallah..

takziah ..dear..

al-fatihah..semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman amin~

~Sweet Honesty~ said...

alfatihah tuk arwah..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang2 yang soleh. amin.....

Yana Libra said...

Al-fatihah..

takziah..

Miss BaNu said...

takziah yer...Al Fatihah..

Wanieys said...

Al-Fatihah...salam takziah....

Kakiwayang.com said...

Al-fatihah buat mangsa..

Chic Na said...

ada tgk dalam berita semalam. salam takziah utk M & keluarga. Al-fatihah.

aReLaN said...

al-fatihah buat arwah.....

IntaNBerliaN said...

al fatihah utk arwah..

N.Aima K said...

sedih sngt baca..takziah dear

Deqla manjew said...

deqla mmg seriau kalo bab2 esiden ni..lagi2 kalo berlaku dpn mata.. Al-fatihah buat arwah...

Zie said...

Al fatehah tuk pakcik mai...
Takziah tuk keluarga m