Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Thursday, July 12, 2012

Indahnya Bumi Allah

Assalamualaikum 

Mai M nak share ngan hangpa beberapa tempat menakjubkan kat bumi Allah swt ni..
Masa M jumpa pict2 ni kat  SINI, M terpegun sesangat. Sesungguhnya ciptaan Allah itu Maha Hebat.
Subhanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar


Rosedale, North Yorkshire, England

The Pools of Pamukkale, Turkey

The Heart River is a tributary of the Missouri River

Cenote Ik Kil (cenote means “natural well” in Spanish) 
Ice Canyon Greenland

p/s: Apakah perasaan hangpa?

All picts are kredit to http://www.facebook.com/noicantbelieveit



28 jejari yang tajam menaip:

Nyue said...

terkesima melihat keindahan itu :)

Deqla manjew said...

perasaan sgt teruja dpt tgk gmbr ni...terima ksh utk perkongsian ni..mmg besar kekuasaan Allah..

are_lin@yu said...

subhanaallah..ciptaan Allah sangat indah kan sis..;-)...susah yg bentuk heart tu ;-)

:: Mrs.Eady :: said...

subhanAllah ~

dyabunga said...

subhanallah..cantik..mcm lukisan

9n0L4 said...

terujaaaaa. cntik sgt. ;)

Yumida said...

subhanallah..cantiknye..1st time nengok pic ni

Masha Meisters said...

subhanallah! masyaallah! cantik yang teramatnyer :)

~Sweet Honesty~ said...

sangat indah dan cantikk(^___^)

izan mama mia said...

mmg indah..

rajin dok goggle cari no....

Chic Na said...

terpegun tengok keindahan ciptaan yg maha besar. Subhanallah.

Zie said...

betul tu cantik sungguh ciptaanya

Cik Nur said...

ALLAH Maha Besar....
cantik sungguh kan...
mcm lukisan je..

IntaNBerliaN said...

Ya Allah... sangat2 cantik!! :-)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Mmg sgt cntik kan, M? Kalau lh boleh tgk sndri depan mata...subhanallah!:-)

hairy said...

subhanaallah cantik gila.....xterkata aih..

Misya Mialen said...

Subahanallah.cantiknya.hro2 saru hari nnt sy dpt prgi ke sana ;)

Cinta Misteri said...

perigi Natural kt spain tu menakjubkan la...kena jadi jutawan baru leh merasa g sumer tmpt2 tu...

*indahnya bumi Allah

Deq's Qienz said...

aha akak brooch bunga tuh sy yg kasi..smpul uum..hihii..xwt n3 pon xpa.arap akak suka..

izz iizza said...

rasa teruja nk gi tempat tu..cantik sangat..:)

Rohani Hashim said...

hany suka yg bentuk heart tu...cantikkkk

Wanieys said...

Subhanallah..terpegun wani tgk kak...ciptaan Allah S.W.T yg tiada tandingan

N.Aima K said...

subhanallah cantiknye..rasa nak g sana juga!!

Aine Ainun said...

Setiap apa yg ada disekeliling kita, semuanya dari Dia...

Cukup melihat tangan kita, buat kita bersyukur sgt2

cendol said...

SubhanAllah! mmg canti..mcm2 ye keajaiban alam ni..dasat sungguh Yang Maha Pencipta

eima said...

sungguh indah ..... hebat betui ciptaanNYA

eB said...

slm knl kembali. :)

wan nurul hezrina said...

Allah maha besar dialah pencipta agung