Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Monday, July 02, 2012

Matahari Terbit Dari Barat?

Gambar Sekadar Hiasan


Assalamualaikum kengkawan dan pembaca semua...

Tadi masa M dok bertenet M ada terbaca tentang NASA mengeluarkan kenyataan mengenai matahari yang akan terbit dari arah Barat Planet Marikh. Kat bawah ni ada sedikit petikan daripada artikel tersebut:-

"Sains astronomi ada menyebut bahawa kelajuan putaran planet Marikh sedang perlahan sedikit demi sedikit ke arah laluannya ke timur. Para saintis agensi angkasa lepas kebangsaan Amerika Syarikat (NASA) pula mendapati pergerakan planet itu terhenti ke arah laluan tersebut.

NASA kemudian mendapati planet Marikh telah menukar laluannya ke arah yang bertentangan, iaitu ke arah Barat, ini bermakna matahari akan terbit dari arah barat Marikh. Fenomena yang ganjil itu disebut sebagai “retrograde motion”.

Kebanyakan saintis Barat berpendapat bahawa semua planet akan melalui fenomena yang serupa dan ini termasuklah planet Bumi. Apabila ianya berlaku, maka matahari akan terbit dari Barat!"

Jadi hangpa kalau nak tau lebih lanjut bleh baca kat SINI

Seperti yang kita sedia maklum, antara tanda2 kiamat ialah matahari akan terbit dari arah Barat... Ya Allah adakah ni tandanya kiamat dah semakin hampir ngan kita?

Wallahualam...

Sumber: Harian Metro Online

24 jejari yang tajam menaip:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Subhanallah.... insaf membacanya Cik M.
Moga kita semua tergolong dlm golongan yg mendapat "buku catatan" dari tangan kanan.

~Sweet Honesty~ said...

subhanallah..takutnyaa..

Yana Libra said...

takutnya..kalau matahari terbit dari barat, tu dah tanda2 besar tu...

Deq's Qienz said...

allah hu akbarr..takutnya kak mai..salah 1 tnda kiamat nihh..

Chic Na said...

Wallahua'lam.. takut.

Wanieys said...

takutnya kak...cukupkah amalan kita untuk bekalan disana nanti...subhanallah...

|shuhadaothman|TM said...

subhanallah. takutnye. kalau betul tu dah ad tanda2 besar.

Masha Meisters said...

subhanallah...berderau hati ni...tadi ada terbaca jugak kat fb...walaupun baru jagkaan dan xtahu biler berlaku yang pasti tetap akan berlaku...

Dieyna said...

akak dah baca dah artikel ni.. serius rasa takut.. semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada kita semua

Cik Nur said...

subhanaALLAH..nampakkan bumi dunia semakin hampir ke penghujungnya..

izan mama mia said...

ish..biar betul nih...

hairy said...

seramnya akak...tahun 2012 ni macam2 hal...

Deqla manjew said...

subhanallah..salah satu tanda besar nk kiamat!

Yumida said...

pnh baca psl nasa nih...Wallahualam....

9n0L4 said...

ya Allahhhhhhh. kiamat dh dekat sgt. tu tande besar kan.

Nyue said...

subhanallah..takutnyaa..petanda kiamat da tuu....

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

subhanallah.. sangat seram dibuatnya

lelamaisara said...

subhanallah...takutnye dengar...

are_lin@yu said...

kita memang zaman akhir zaman kan dear.

IntaNBerliaN said...

takut plak rasa... amal ibadat pun xcukup lagi...

Solehah Shamsuddin said...

xsilap solehah,dulu NASA pnh kuarkan artikel mcmni jgk.tp kali ni dyorg kuarkan lg psl ni ye.mnurut apa yg solehah bljr,kiamat akan berlaku dgn tiadanya azan.smoga Allah sntiasa memelihara kita smua.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sekarang memang dah banyak tanda2 kiamat..

wan nurul hezrina said...

takutnya..berdiri bulu romanie..adakah amalan kita semua diterima?adakah cukup bekalannya?adehh takut

Miss BaNu said...

tulaa baca gak..seriau dan takut huhuhu