Dari Mata Ku Memerhati..Segalanya Ku Patrikan Disini

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) (Al-Baqarah 2:255)"

Tuesday, July 24, 2012

Memang Tak Adil



Sumber: No I cant belive it
Di manakah keadilan di dunia ni? Yang kaya di puja..Yang miskin hina di cerca!!! 

11 jejari yang tajam menaip:

are_lin@yu said...

memang tak adil..yg kaya makin kaya,yg miskin trus miskin..huhu

Cik Nur said...

bila dunia semakin hampir kegarisan..mcm nilah..! mmg xadil..!

psst, M terima kaseh ye bgtahu nur tadi.. :)

Deqla manjew said...

hurm... lumrah dunia akhir zaman...

Chic Na said...

dunia sekarang memang tidak adil.

Miss BaNu said...

betul mmg x adil!!!

hairy said...

sgt2 xadil....siankan..syukur xjd cmtu..

C'Jai said...

Dunia akhir zaman , yang kaya semakin kaya yang miskin terus tertindas..kapitalis..

Wanieys said...

Ini tidak adil...tidak adil....tidakkkk adil ha boleh ka macam tuh kak M

wan nurul hezrina said...

yang kaya2 sesetengah pulak kedekut..tapi mmg kalau tgk laa nie yang kaya punya kuasa so bertambah kayo!

ieedaz @ mama_isha said...

Betul tu... susah nk nmpk keadilan di zaman skrg :(

9n0L4 said...

dunie skrg sudah tua setua tuanya. kembali jahil.